Egyél finomat egészségesen - 1.rész
2018. november 08. írta: Gasztrotúra

Egyél finomat egészségesen - 1.rész

Táplálék az agynak

A barátnőmmel találtunk egy csoportot akik előadást tartanak az egészséges életmódról. Nagyon izgalmas volt az első találkozó, főleg nekem mert nem vagyok vegetáriánus. Volt egy érdekes előadás, ahol egy orvos azt magyarázta el, hogy mennyire és hogyan hat a szervezetünkre - pontosabban az agyra - az amit megeszünk. Mivel lehet stimulálni az agyat, pontosabban a neurogenézist:

  • gyakorlatok/testmozgás
  • sajátos diéta/étrend
  • olyan kreatív tevékenységek amelyek elősegítik az új szinapszis létrehozását
  • elegendő pihenés

A gyakorlatok - ezt gondolom mindenki tudta, hogy a mozgás az egészséges. Ezzel semmi újat nem mondtam.

Díéta - nos, itt már nekem kicsit sántított a dolog, mivel nagy hangsúly volt fektetve a vegetáriánus ételekre. Én bátran vállalom, hogy szeretem a húst és úgy gondolom, hogy nem kell feltétlenűl kizárni az egészseges élethez. Bemutattak 4 gyors receptet ami meglepetésemre nagyon ízlett, kívéve a forró csoki, számomra még mindig az eredeti belga forró csoki az igazi! A recepteket veletek is megosztom, talán leltek benne kedvetekre valót.

Érdekes, hogy bizonyos alapanyagok nyersen, mások pedig elkészítve egészségesebbek. A hagyma, bár nagyon sok ételbe használjuk főzéskor, mégis jobb nyersen fogyasztani.

piramis.jpg

Kreatív tevékenységek - több kutatás is azt igazolja, hogy a kreatív dolgok stimulálják az agyat. Hölgyeim és uraim a főzés is kreatív tevékenységnek számít! :) Úgyhogy ezt a részt is kipipálhatjuk. Még több info itt :http://kiss-anna.hu/alkoto-tevekenyseg-hatasa-az-agyra/

Elegendő pihenés - az előadó orvos azt állította, hogy ahoz hogy az agy megfelelően pihenjen este 10 és reggel 6 óra között kéne aludnunk. Hmmm, én itt megbuktam. Most is közel éjfél van, és sajnos minden nap későn fekszem. Hogyan lehet a saját biológiai óránkat átállítani?!

A program/elődás végén mi is megkostólhattuk az elkészített ételeket, nekem talán a lencsekrém ízlett a legjobban de a házi nutella is szimpatikus volt. 

Röviden ennyi az első bemutatóról, remélem ti is érdekesnek tartottátok, nemsokára hozom a recepteket is.

img_20181104_194649.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztro-tura.blog.hu/api/trackback/id/tr4514360969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása