Bajor csülök
2018. július 17. írta: Gasztrotúra

Bajor csülök

Ismét csülköt készítettem, ahogy már említettem mi nagyon szeretjük. Ezuttal egészben sütöttem meg.

img-20180715-wa0006.jpg

  • 2 kg csülök (hátsó)
  • 1 tk só
  • 0.5 fej fokhagyma
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 4 db babérlevél
  • 2 db leveskocka (húsleves)
  • 1 tk köménymag
  • 2.5 dl sör

Elkészítés:

  • A húst alaposan megmossuk és megtisztítjuk. Én füstölt csülköt használtam.
  • Nagy fazékban a sóból, borsból, fokhagymából, babérlevélből és a köményből páclevet készítünk annyi vizzel, ami ellepi a csülköt. Ebben 1-2 napot állni hagyjuk, de ha nem tudunk ennyit várni, akkor néhány óra is elég.
  • A leveskocka hozzáadásával és víz pótlásával és víz potlásával a páclében lévő csülkök feltesszük 2-3 órát főni lassú tüzön.
  • Az előfőzött csülköt zsírozott tepsire tesszük és sütőben kezdjük sütni jó 1 órán keresztül 200 fokon. Fél óra elteltével megkenegetjük sörrel, és 15 percenként újra megkenjük. Ettől lesz szép fényes és ropogos a bőre. Az utolsó 10 percre növeljük a hőfokot 250 fokra.

Tipp:

  • Én krumplit tettem a hús köré, hogy egyszerre süljön meg. A krumplit, meghámozzuk, nagyobb darabokba vágjuk. 1 kg krumplihoz kb 4 ek olvasztott sertészsírt adok, sózom, borsozom, és megszórom 2 tk oregánoval. Ezt jól összekeverem és a hús köré rakom.

 

img-20180715-wa0001.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztro-tura.blog.hu/api/trackback/id/tr3814118837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása